Uit welke landen komen de bezoekers van crealientje?

free counters

maandag 12 november 2012

Mutsjes haken voor Centraal-Azië

Op diverse blogs en het hobbydoosforum las ik dat er weer een nieuwe mutsjeactie werd georganiseerd door stichting Save the Children. Deze stiching vraagt hulp bij het breien van mutsjes voor pasgeboren baby's en jonge kinderen. Veel pasgeboren baby's in Centraal-Azië ontbreekt het aan verwarming en kleding. Ze raken onderkoeld en lopen daardoor een grote kans op luchtweginfecties of longontsteking. De meeste lichaamswarmte van een baby verdwijnt uit het lichaam via het hoofdje. Het dragen van een mutsje kan daardoor de hoge babysterfte tegen gaan. In 2011-2012 organiseerde de stichting Save the Children ook al een mutsjesactie, maar toen stonden de kinderen in India centraal.

Trouwe blogbezoekers zullen onder tussen weten dat ik me graag inzet voor het goede doel. Alleen breien is niet mijn favoriete bezigheid. Vandaar dat ik de mutsjes haakte. Dit deed ik aan de hand van het patroon van Karin aan de Haak.

De mutsjes zijn gemaakt van oude restjes 100% wol.



Wil je ook mutsjes breien of haken voor de stichting Save the Children, lees dan even hier wat de voorwaarden zijn. De stichting vraagt bijvoorbeeld om garen te gebruiken met minimaal 25% wol i.v.m met de brandveiligheid en geen tierelantijntjes zoals strikjes toe te voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een kijkje hebt genomen op mijn blog en dat je een berichtje achter wil laten. Groetjes Crealientje