Uit welke landen komen de bezoekers van crealientje?

free counters

donderdag 8 april 2010

Guusje.


O, wat zijn er toch mooie bolletjes wol overal te koop. Vandaag heb ik echt weer zitten watertanden bij het zien van de deze schitterende handgeverfde wolletjes op de blog van Petra; Magic Colours.
Bijna zou je dan vergeten dankbaar te zijn, wanneer je van iemand een zak met oude wolletjes en katoentjes krijgt. Dat overkwam mij een tijdje geleden, toen ik een grote tas vol bolletjes helemaal voor niets kreeg.

De wikkels verraden dat het garen al minimaal 10 tot 20 jaar oud is, maar wanneer ik dan lekker bezig ben en de creaties bekijk die je ook uit die bolletjes nog kunt maken, krijg ik een grote glimlach van tevredenheid op mijn gezicht. Zo ook vandaag, toen uit een paar van die bolletjes Guusje werd geboren, een vriendje van Teuntje die ook gemaakt is uit de zelfde zak met restjes. Het patroontje van Guusje komt wederom uit het boekje Gehaakte Beesteboel van Christel Krukkert. Wat is dat toch een fijn boekje om uit te werken. Het goede nieuws is dan ook dat er al in oktober een 2e deel uit komt, met nog veel meer leuke haakpatroontjes!

Nu op naar een nieuw project. Misschien wel weer iets uit dat boekje, want o wat is Betty ook leuk en niet te vergeten Moosje. Nou ja, eigenlijk wil ik ze wel allemaal maken, maar ja wat wil ik nu niet. Er zijn immers zoveel leuke patroontjes in omloop, de keuze blijft telkens weer even moeilijk.

6 opmerkingen:

  1. Oh wat herkenbaar, watertanden bij de prachtige kleuren en mooi garen dat in de winkel te zien is (en te koop, maar ik hou me nog in ;-)). Ook ik heb een hele tas vol met restjes, waar al heel wat leuke knuffeltjes uit gekomen zijn. Maar toch kan ik het af en toe niet laten en koop af en toe eens een mooi kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is ontzettend leuk
    doe zo verder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is erg lief geworden!

    Het is ook een prachtig boekje, ik wil alles zeker maken.
    Ben met Betty bezig, maar kwam weer van alles tussendoor. Plus ik loop te stoeien met de schoenen!!! Ff aan de kant, later weer verder.

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De wol, die je liet zien is ook zeker GEWELDIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Crealientje,
    Bedankt voor je reactie.
    Ik ben samen met Tamara aan het haken en zij leert mij hoe ik alles op de computer kan zetten. het gaat steeds beter. Jij hebt ook een leuke blog zeg. Groetjes Carla

    11 april 2010 13:39

    Het is gelukt! En ik volg je zelfs!
    Dit had ik op mijn blog geantwoord en heb ik hierheen geknipt. Het komt helemaal goed!
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, zie ik zomaar een link naar mijn wolletjes shop! Ik vind het zo leuk dat andere mensen blij worden van de wolletjes die ik verf.

    Met restjes werken vind ik altijd een hele leuke uitdaging en er komen vaak de mooiste kreaties uit. Guusje is ook weer zooo leuk geworden!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een kijkje hebt genomen op mijn blog en dat je een berichtje achter wil laten. Groetjes Crealientje